اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آغاز ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی در حاشیه مشهد

معاون رئیس جمهور گفت: امروز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در خراسان رضوی آغاز شد که از این تعداد ۸ هزار واحد در روستاها و‌ ۲ هزار واحد آن در حاشیه شهر مشهد است.

آغاز ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی در حاشیه مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر نوبخت عصر امروز در آیین «آغاز عملیات اجرایی فاز 4 پروژه زندگی» که در حاشیه شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برنامه مسکن محرومان، برنامه یک ساله است و باید تحویل داده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای خراسان رضوی از ابتدا برنامه ۷ هزار واحد مسکونی در نظر داشتیم که به یمن وجود مقدس امام رضا(ع) به ۸ هزار واحد تبدیل شد و امروز کار کلنگ‌زنی آن‌ها در دو روستا انجام شد.

وی با بیان اینکه برنامه مسکن دولت در دو بخش تکمیل مسکن مهر و احداث واحدهای مسکونی روستایی است، تصریح کرد: حاشیه شهر مشهد جدا از برنامه مسکن روستایی است و ما برای انسان‌های شریف و بزرگواری که در جوار شهر مشهد اسکان پیدا کرده‌اند، باید ۲ هزار واحد مسکونی بسازیم که اکنون کلنگ آن را به زمین می‌زنیم و دی ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: امروز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در خراسان رضوی آغاز شد که از این تعداد ۸ هزار واحد در روستاها و‌ ۲ هزار واحد آن در حاشیه شهر مشهد است.

معاون رئیس جمهور افزود: اسفند سال گذشته عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی را آغاز کردیم که روز گذشته ۲ هزار واحد آن آماده بهره‌برداری بود و افتتاح شد.

وی با بیان اینکه سیاست دولت در امر توسعه کشور به دو گروه از برنامه‌ها قابل تفکیک است، اظهار کرد: یک گروه از این برنامه‌ها، توسعه میان‌مدت است که شامل همین برنامه ششم توسعه و دنباله برنامه‌های قبلی توسعه ایران است، اما سازمان برنامه و بودجه که راهبری و رصد توسعه کشور را عهده‌دار است به‌جز این برنامه میان‌مدت، برای توسعه برخی از استان‌ها که استعداد مناسبی دارند اما بنابه هر دلیلی تاکنون به‌آن‌ها رسیدگی کافی نشده است، برنامه خاصی دارد.

نوبخت ادامه داد: در همین راستا، یک برنامه ویژه برای خراسان جنوبی در اسفند سال گذشته جهت اجرای ۲۶ پروژه با ۹۴۰ میلیارد تومان آغاز شد که مشابه این برنامه را برای استان کرمان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری نیز تعریف کرده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: روز گذشته برنامه ما برای خراسان جنوبی بود و در این مجموعه برنامه، یک کار خاص برای مسکن محرومان و مسکن روستایی داریم، در اسفند ۹۷، ۱۰ هزار واحد مسکونی را قرار شد، بسازیم که همکاری ویژه‌ای بین سازمان برنامه بودجه، بنیاد مسکن و کمیته امداد را آغاز کردیم و روز گذشته ۲ هزار واحد آن را تحویل محرومان دادیم، مابقی نیز تا اسفند به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان این مراسم بعد از به زمین زدن کلنگ این پروژه، در جمع خبرنگاران گفت: قطارشهری جزو برنامه‌های مشارکت دولت و شهرداری‌هاست و تاکنون هر مقدار برای قطارشهری از اوراق مشارکت هزینه شده، ۵۰ درصد آن را دولت تعهد و تضمین کرده است.

نوبخت با بیان اینکه دولت به تعهدات خود درباره مشهد و قطارشهری، که قرار است به همه زائران از سراسر کشور خدمت‌رسانی کند، پایبند است، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیر همه مصوبات و تعهدات دولت نسبت به شهرداری مشهد است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین در بحث تعهد تأمین یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی و کلیه تعهدات گذشته‌مان در این خصوص پایبند هستیم، در تبصره ۱۸ منبع کافی را برای بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته‌ایم و اعتبار کافی برای این کار وجود دارد، چند روز گذشته که شورای عالی مسکن در دفتر رئیس جمهور تشکیل شد، یکی از مباحثی که وزارت راه و شهرسازی برای رئیس جمهور گزارش داد، همین موضوع بود.

وی در خصوص ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی حاشیه شهر مشهد که سه سال گذشته توسط رئیس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس کلنگ‌زنی شد، نیز گفت: به تمامی مصوبات سفر رئیس جمهور را در سفرهایی که به خراسان رضوی داشته متعهد هستیم، همان‌طور که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد در سفر اول تعهد شد و بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد، نسبت به بقیه نیز متعهد هستیم و در این دو سال پایانی به تمام آن تعهدات عمل می‌کنیم.

در مراسم کلنگ‌زنی اجرایی فاز۴ پروژه «زندگی» که توسط محمدباقر نوبخت انجام شد، استاندار خراسان رضوی، مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای شهر شهرداری مشهد، معاون اقتصادی شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول